måndag 5 juli 2010

min praktik under utbildningen

Jag började på frisörprogrammet -06 på virginska skolan i Örebro. Var först lite tveksam till linjen då jag tyckte det verkade slappt. Men efter en väldigt lärorik praktik med många nya erfarenheter på Randis hårstudio ville jag inget annat än bli frisör. Här sattes man i arbete från dag ett, då fick jag lära mig applicera en botten färg! Har nog aldrig varit så nervös, men det gick, tillslut... haha
Sedan fick jag ta mig igenom formföning, skölja ur en färg, olika stylingsätt, fick följa med på kurser och visning för att alltid kunna leverara det senaste. Här gick man den hårda skolan och jag är så himla tacksam för det, för då insåg man hur frisöryrket ser ut och hur kreaktiv och fritt det samtidigt är. Så man kan säga att det är Randis förtjänt att jag idag är en driven frisör som ständigt söker ny lära och erfaranhet.

Sista året i skolan kände jag att det var dags att leta upp en plats att fortsätta på efter studenten. Efter som det var fullt hos Randi var jag tvungen att leta ny salong, med sorg i hjärtat. Då hittade jag Studio Green i Örebro. Började här mars -09 som praktikant. Efter studenten startade jag enskild firma och blev egen företagre. Drog igång verksamheten 1 september och varit igång på salongen sen dess och jag älskar det mer och mer för var dag som går.

Love is in the hair!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida