måndag 29 november 2010

Kurs i Göteborg

I helgen har jag varit i gbg på kurs för luxury, färgen jag jobbar med på salongen. Det var min första kurs med dem faktiskt. Det var väldigt mycket grunder, tips och idéer för olika resultat. Jag fick testa en ny färg YO.Coloring färg med yoghurt-extrakt. Det är en mycket mild cremefärg med yoghurtextrakt. Den är fri från ammoniak och PPD (paraphenylenediamine) och möter kraven från dem som regelbundet färgar sitt hår. Min modell hade ett väldigt poröst och blekt hår, hon hade nyligen gått från mörk till blond, hon var platinablond med olika guldiga nyanser. Vi mörkade ner håret i enkopparnyans med kalla reflexer som bas över hela håret, Sedan varvade jag med slingor/effekter genom hela håret med en varm ljusblondnyans. Jag ville behålla känslan av skiftningar och olika nyanser i resultatet. Jag blev jättenöjd med resultatet. Fick tyvärr ingen bild innan färgbehandlingen och bilderna har inte den bästa kvalitén heller..
Gjorde en beställníng på yoghurt färgen idag, ska bli kul och jobba vidare med den.
För övrigt har jag åkt tåg i 8h, hann med lite shopping, somnade nästan på hotellets relaxavdelning, ätit en alldelse för härlig och lång frukost och fick en gratis retur från gbg till Örebro! Hoppas ni också hade en bra första advent!




0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida