tisdag 30 november 2010

Styla med Kevin Murphy

Har haft en skön och lagom lugn dag på salongen, fick äntligen upp julskyltningen..
Ikväll ska jag ha glöggmys, passade jag på att locka håret efter Kevin Murphy´s teknik. Man rullar först upp en delning av håret på en smal locktång, låter det sitta tills håret är riktigt varmt. Tar bort håret från tången och rullar upp det direkt på spolen. Gör det över hela håret och låt sitta tills håret är 100% svalt, tar ca 5min. Sen rullar du försiktigt ut håret och börjar jobba fram ett snyggt fall med Kevins egna kam och sessionspray. Allt detta tar ca 30min och håller garanterat tills morgon efter om du värmt upp håret med tången ordentligt. Här är mitt resultat!







0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida